Allegro v Q3: Počet používateľov Allegro aplikácie v regióne vzrástol o 70%
3m čítanie

Allegro v Q3: Počet používateľov Allegro aplikácie v regióne vzrástol o 70%

  • Počet aktívnych nakupujúcich na platformách skupiny Allegro medziročne vzrástol o 600 000 a prekročil hranicu 21,1 milióna.
  • Priemerná ročná útrata zákazníkov v Poľsku ďalej rastie a blíži sa 4 300 PLN.
  • Na medzinárodných trhoch vzrástla hrubá hodnota tovaru (GMV) medziročne o 56 %, zatiaľ čo počet aktívnych nakupujúcich sa zvýšil o 50 % na 4,2 milióna.

Allegro zostáva kľúčovou bránou do online nakupovania, ktorá prepája milióny zákazníkov s tisíckami predajcov na jednom mieste. V Poľsku sa GMV v treťom štvrťroku zvýšilo o 10,4 %, teda viac ako dvojnásobkom tempa celého poľského maloobchodu. Tržby rástli ešte rýchlejšie – najmä vďaka 32 % medziročnému rastu príjmov z reklamy.

Silný rast hlási aj medzinárodný segment: GMV mimo Poľska vzrástlo medziročne o 56 %, pričom cezhraničné predaje českých, slovenských a maďarských obchodníkov do Poľska sa takmer zdvojnásobili.

Aktuality z regiónu

Marketplace platformy v Česku, na Slovensku a v Maďarsku prinášajú Allegru vysokú dynamiku. Aplikácia Allegro si v týchto troch krajinách pripísala 70 % nárast používateľov, zatiaľ čo počet predplatiteľov programu Allegro Smart! sa viac než zdvojnásobil.

Skupina sa chce naďalej sústrediť na tento región s jasnou ambíciou stať sa aj tu najobľúbenejším miestom pre online nakupovanie. Silný rast podporuje aj rozvoj služieb a cezhraničného predaja, ktorý umožňuje slovenským, českým a maďarským predajcom rýchlo expandovať na poľský trh.

Investície do AI

V rámci najnovšej aktualizácie aplikácie spúšťa Allegro testovanie prelomového AI Asistenta. Ten má transformovať nakupovanie pomocou inšpiratívneho vyhľadávania, sumarizácie produktov a kontextových odporúčaní. Ide o priekopnícky nástroj v segmentu marketplace, ktorý má nanovo definovať spôsob vyhľadávania produktov.

Finančné novinky

„Takmer polovica poľských zákazníkov začína svoju online nákupnú cestu na marketplace platformách, čo je o 11 p. b. viac než v roku 2022. A sedem z desiatich začína práve na Allegre,“ hovorí Marcin Kuśmierz, CEO skupiny Allegro. „Tretí kvartál potvrdil, že Allegro je miestom číslo jeden pre rast predajov obchodníkov. Rok uzatvárame s radom inovácií a partnerstiev, ktoré prinesú výhody kupujúcim aj predajcom. A spustili sme testy nášho AI Asistenta, ktorý zásadne zmení spôsob, ako ľudia na Allegre vyhľadávajú.“

„GMV v Poľsku rástlo o 10,4 %, tržby však rástli až dvojnásobným tempom,“ dodáva Jon Eastick, CFO Allegra. „Podiel zásielok obsluhovaných priamo Allegrom vzrástol na 36 %, čo pomáha znižovať náklady a posilňuje marže. Na medzinárodných trhoch GMV stúplo o 56 %, pričom straty medziročne klesli o 23 %. Celkovo skupina dosiahla 24 % medziročný rast upraveného EBITDA a je silno pripravená na vrchol sezóny.“